Leden die elkaar motiveren om de oefening te doen tijdens de workout.

Lage weerstand, wat kan je doen?

Voel jij ook dat je weerstand lager is na de carnaval? Heb jij je eerste hoestbuien al gehad of wellicht ben je nog steeds wat grieperig en/of heb je hoofdpijn gehad of kan je dit nog steeds hebben. Dit zijn de nadelen van Carnaval ondanks dat het super gezellig was. Ons lichaam heeft een flinke optater gekregen van al het eten en drinken en is het niet gewend om datgeen in zo’n korte periode binnen te krijgen.

Met de onderstaande tips willen wij proberen om jouw energie weer een klein beetje op te peppen, zodat je wellicht snel weer op de fitte rit bent en van je dag en training kan genieten!

1. Voldoende slaap en een vast ritme

Een goede nachtrust is de basis voor een gezond energieniveau. Probeer een regelmatig slaappatroon aan te gaan en gun jezelf de rust die je nodig hebt. Hierdoor kan je lichaam beter en sneller herstellen. Probeer op vaste tijden naar bed te gaan en op te staan, zelfs in het weekend.

2. Zorg dat je iedere dag gevarieerd eet

Ga weer over naar voedsel met een mix van groenten, fruit, eiwitten en gezonde vetten. Zet het vette eten aan de kant, blijf hier niet in hangen.

3. Vermijd de snacks met veel suiker

Suiker kan een snelle energie boost geven, maar het effect is van korte duur en wordt gevolgd door vermoeidheid.

4. Drink voldoende zodat je gehydrateerd blijft

Water is essentieel voor een goede werking van je lichaam en kan helpen bij het afvoeren van alcohol die je hebt binnen gekregen tijdens de carnavalsperiode.

5. Zorg voor regelmatige lichaamsbeweging

Beweging stimuleert de bloedsomloop en verhoogt je energieniveau. Probeer dagelijks wat lichaamsbeweging ook al ben je niet 100% fit. Al is het slechts een korte wandeling.

6. Probeer je stresslevel onder controle te houden

Stress kan een grote impact hebben op je energieniveau. Neem de tijd om te ontspannen en stress te verminderen, bijvoorbeeld door meditatie, ademhalingsoefeningen of andere ontspanningstechnieken.

7. Gun jezelf op meerdere momenten op een dag ontspanning en plan dit in

Geef jezelf de ruimte om te ontspannen. Plan gedurende de dag momenten waarop je even tot rust komt. Dit kan helpen om je energie te herstellen.

8. Beperk de inname van cafeïne en alcohol

Te veel cafeïne en alcohol kunnen je slaap verstoren en leiden tot vermoeidheid. Verminder je inname om je energieniveau stabiel te houden.

9. Luister naar je lichaam

Het is van het grootste belang om naar je lichaam te luisteren. Als je vermoeidheid voelt, geef jezelf dan de nodige rust. Overvraag jezelf niet en neem de tijd die je lichaam nodig heeft om te herstellen.

Alle Tips Gelezen?

Nu is het jouw beurt om die energie terug te pakken en volop te genieten van het leven. Start met kleine stappen en voor je het weet, bruis je weer van de energie!

Groetjes,

Ariëtte

Start hier

Boek een gratis intake zodat wij alles over jouw doelen te weten kunnen komen en zodat we samen kunnen bepalen hoe we jou het beste kunnen helpen bij het behalen van deze doelen.
Gratis Intake
Deze website en/of de third-party tools verwerken persoonlijke data.
Je kunt je uitschrijven via de volgende link Uitschrijven