Sporten in een warmtecabine? Niet doen!

Je wil graag afvallen en hebt op internet gevonden dat sporten in een warmtecabine je hierbij gaat helpen. Doe het niet! De resultaten die je boekt door te sporten in een warmtecabine zijn korte termijnresultaten. Door deze warmtetrainingen zweet je meer en verlies je dus veel vocht. Wanneer je na een training op de weegschaal gaat staan lijkt het dus of je een goed resultaat hebt geboekt. Maar na 2 dagen is je vochtbalans weer aangevuld en weeg je weer hetzelfde als voorheen. Daarnaast zijn de “trainingen” in een warmtecabine weinig intensief. De meeste trainingen worden liggend uitgevoerd. Het klinkt natuurlijk heerlijk. Afvallen terwijl je op je rug ligt en een klein beetje in beweging bent. Deze trainingen gaan er echter niet voor zorgen dat jij je doelen behaald.

Wil je echt resultaat boeken? Start met het aanpakken van je voedingspatroon. Het beste resultaat is via deze weg te behalen als je graag af wil vallen. Bereken je caloriebehoefte en track je calorie-inname door middel van een app als Fat Secret of My Fitness Pal. Vul ECHT alles in wat je eet en/of drinkt. Zorg ervoor dat je altijd zo’n 500 kcal onder je caloriebehoefte zit. Zo is je nieuwe voedingspatroon goed vol te houden. Ja, je valt nu ongeveer met 0,5 kilo per week af. Dat gaat in jouw ogen wellicht niet zo snel. Maar het resultaat is op deze manier blijvend omdat je er weinig moeite voor hoeft te doen. Regelmatig horen wij na het opstellen van een voedingsschema: “Moet ik dat allemaal eten?” Je hoeft echt niet op een blaadje sla de dag door. Dat is voor niemand vol te houden.

Wil je nog sneller resultaat boeken? Start met intensieve intervaltrainingen. Door deze trainingen heeft je lichaam langer hersteltijd nodig. Dit zorgt ervoor dat tot wel 48 uur na je training je verbranding hoger ligt. Bouw daarnaast extra spiermassa op door te trainen met gewichten. Om deze extra spiermassa te behouden verbrand je lichaam nog meer calorieën. Je hoeft niet bang te zijn dat je ineens super gespierd wordt. Dit heeft tijd nodig en hiervoor moet je echt veel meer doen dan 2 á 3 keer per week een uurtje trainen. Het opbouwen van wat extra spiermassa zorg er enkel voor dat je strakker in je vel zit en er beter uitziet.

Hoe doen wij dit bij Better Through Movement in Zevenbergen? Wij helpen je met het berekenen van je caloriebehoefte of stellen een voedingsschema voor je op. Daarnaast bieden we 2-wekelijkse check-ins om te bepalen hoe jij er voorstaat. Verder helpen deze gesprekken als extra stok achter de deur. Tot slot bieden wij elke dag intensieve intervaltrainingen in combinatie met trainingen met gewichten. Zo bieden wij jou de ideale combinatie om een perfect resultaat te behalen.

Dus trainen in een warmtecabine om af te vallen? Niet doen! Pas je voeding aan, start met intensieve intervaltrainingen en train daarnaast met gewichten. Zo ga ook jij je doelen behalen.

Author avatar
Bart

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wij gebruiken cookies om jou te kunnen blijven motiveren 🍪